dinsdag 21 mei 2013

Abney and Associates News Technology Articles: Hacken Boston met stevige Dunnhumby consument-Data



Bedrijven met veel Data om te spelen met sponsoren Hack  gebeurtenissen te boren in verse analytische Talent.
"Kalmte bewaren en doorgaan met testen." De Harvard-student T-shirt slogan leek te vatten de stemming in de ijskoude kamer gevuld met gegevens crunchers. Het was gewoon een druilerige zaterdag in de buurt van MIT van Kendall Square in Cambridge, Massachusetts, waar vooral jonge mannen naar hun laptops staarde, observeren predictieve modellen parseren van gegevens die supermarkt aankopen van dingen zoals DVD's en melk. Het was gewoon een ander hackathon.

Maar dit keer het werd gesponsord door een consument-data firma hoop te bevorderen van innovaties in data-analyse, en misschien krijgen een sprong op de concurrentie als het gaat om potentiƫle werknemers gegevens-wetenschap oogsten. Meer en meer bedrijven met veel data om te spelen met sponsoren houwer gebeurtenissen te boren in verse analytische talent.

"Het ruikt zoals math hier," grapte Malcolm Faulds, hoofd van globale marketing bij Dunnhumby. De 24-jarige consument-data bedrijf was sponsort de houwer, een 11-uurs slog putjes kleine teams van codeurs tegen elkaar in een wedstrijd om te komen met het meest nauwkeurige model voor het voorspellen van de verkoopcijfers uit verschillende kruidenier artikelen 26 weken na de lancering.

De uitdaging was dat de teams--een mix meestal van studenten en tech ondernemers, alleen rond vijf van hen vrouwen--kregen gegevens vertegenwoordigen de eerste 13 weken van feitelijke verkoop. In tegenstelling tot hacks die culmineren in nieuwe productontwerpen of software-applicaties, was dit een consument gegevens houwer bedoeld om pesten uit nieuwe manieren van kijken naar historische verkoopgegevens.

Mijn eerste gegevens hack
"Dit is mijn eerste gegevens hack," zei Harvard studenten William Chen, de drager houden kalm T-shirt en een junior studeren statistieken. De heer Chen zei dat trad hij toe tot de houwer om te proberen sommige ingewikkeld technieken die hij heeft geleerd in de klas. Hij en zijn teamgenoot, Harvard senior gij Zhao, een natuurkunde en informatica majeur, "zoals Los puzzels op een veel te" zei mevrouw Zhao.

De gegevens die ze werkten met toonde productcategorieƫn zoals brood of koffie, het aantal winkels de verkoop van de producten, aantal eenheden verkocht per week, het aantal klanten die het product heeft aangeschaft en het aantal die ten minste tweemaal had gekocht. Het bleek ook klantensegmenten zoals "Shoppers op een begroting" en "Familie gericht" consumenten.

Het evenement werd georganiseerd door Hack/verminderen, een non-profit dat is een huis voor zichzelf in het landmark Kendall ketel gemaakt en Tank bedrijf gebouw, een 19e eeuwse bakstenen structuur. De organisatie, die voornamelijk uit particuliere bronnen, samen met sommige openbare dollar krijgt financiering, gehouden zijn eerste houwer in November. Het was BYOD: Breng uw eigen Dataset.

Dunnhumby verstrekt de gegevens voor de houwer--ongeveer 100.000 rijen van het. De uitdaging was "om te helpen voorspellen hoe goed dat product gaat doen in de toekomst dus de leveranciers en detailhandelaren hun marketing strategie en ook hun levering model aanpassen kunnen," zei Yael Cosset, globale CIO van Dunnhumby, erop wijzend dat CPG merken behoefte om te meten product zo spoedig mogelijk lanceringen.

Het bedrijf is van plan uit te voeren van de ster algoritmen gemaakt tijdens de kappen op zijn eigen grote gegevensset om te zien hoe ze kunnen worden opgenomen in de huidige prognose modellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten