Bedrijven met veel Data om te spelen met sponsoren Hack gebeurtenissen te boren in verse analytische Talent.
"Kalmte bewaren en doorgaan met
testen." De Harvard-student
T-shirt slogan leek te vatten de stemming in de ijskoude kamer gevuld met
gegevens crunchers. Het was gewoon een druilerige zaterdag in de buurt van MIT
van Kendall Square in Cambridge, Massachusetts, waar vooral jonge mannen naar
hun laptops staarde, observeren predictieve modellen parseren van gegevens die
supermarkt aankopen van dingen zoals DVD's en melk. Het was gewoon een ander hackathon.
Maar dit keer het werd gesponsord door een
consument-data firma hoop te bevorderen van innovaties in data-analyse, en
misschien krijgen een sprong op de concurrentie als het gaat om potentiƫle
werknemers gegevens-wetenschap oogsten. Meer en meer bedrijven met veel data om
te spelen met sponsoren houwer gebeurtenissen te boren in verse analytische
talent.
"Het ruikt zoals math hier," grapte
Malcolm Faulds, hoofd van globale marketing bij Dunnhumby. De 24-jarige
consument-data bedrijf was sponsort de houwer, een 11-uurs slog putjes kleine
teams van codeurs tegen elkaar in een wedstrijd om te komen met het meest
nauwkeurige model voor het voorspellen van de verkoopcijfers uit verschillende
kruidenier artikelen 26 weken na de lancering.
De uitdaging was dat de teams--een mix
meestal van studenten en tech ondernemers, alleen rond vijf van hen
vrouwen--kregen gegevens vertegenwoordigen de eerste 13 weken van feitelijke
verkoop. In tegenstelling tot hacks die culmineren in nieuwe productontwerpen
of software-applicaties, was dit een consument gegevens houwer bedoeld om
pesten uit nieuwe manieren van kijken naar historische verkoopgegevens.
Mijn eerste gegevens hack
"Dit is mijn eerste gegevens hack,"
zei Harvard studenten William Chen, de drager houden kalm T-shirt en een junior
studeren statistieken. De heer Chen zei dat trad hij toe tot de houwer om te
proberen sommige ingewikkeld technieken die hij heeft geleerd in de klas. Hij
en zijn teamgenoot, Harvard senior gij Zhao, een natuurkunde en informatica
majeur, "zoals Los puzzels op een veel te" zei mevrouw Zhao.
De gegevens die ze werkten met toonde
productcategorieƫn zoals brood of koffie, het aantal winkels de verkoop van de
producten, aantal eenheden verkocht per week, het aantal klanten die het
product heeft aangeschaft en het aantal die ten minste tweemaal had gekocht.
Het bleek ook klantensegmenten zoals "Shoppers op een begroting" en
"Familie gericht" consumenten.
Het evenement werd georganiseerd door
Hack/verminderen, een non-profit dat is een huis voor zichzelf in het landmark
Kendall ketel gemaakt en Tank bedrijf gebouw, een 19e eeuwse bakstenen
structuur. De organisatie, die voornamelijk uit particuliere bronnen, samen met
sommige openbare dollar krijgt financiering, gehouden zijn eerste houwer in
November. Het was BYOD: Breng uw eigen Dataset.
Dunnhumby verstrekt de gegevens voor de
houwer--ongeveer 100.000 rijen van het. De uitdaging was "om te helpen
voorspellen hoe goed dat product gaat doen in de toekomst dus de leveranciers
en detailhandelaren hun marketing strategie en ook hun levering model aanpassen
kunnen," zei Yael Cosset, globale CIO van Dunnhumby, erop wijzend dat CPG
merken behoefte om te meten product zo spoedig mogelijk lanceringen.
Het bedrijf is van plan uit te voeren van de
ster algoritmen gemaakt tijdens de kappen op zijn eigen grote gegevensset om te
zien hoe ze kunnen worden opgenomen in de huidige prognose modellen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten